Sākums Ziņas Notikumi Notikumi
Nov
Jēkabpils Valsts ģimnāzijas “Euroscola” komanda apmeklē Eiropas Parlamentu Strasbūrā
ivetao Īsā saite

Valsts svētku nedēļā mūsu skolas, Salaspils 1. vidusskolas un Rīgas 25. vidusskolas pārstāvji devās brīnišķīgā braucienā cauri Eiropai, lai apmeklētu Eiropas Parlamentu Strasbūrā. "Šī bija vienreizēja iespēja. Iesaku katram aizbraukt tādā ceļojumā," saka Dana Atroščenkova, 12.b klases skolniece.

Mūsu brauciens sākās 13. novembra rītā, kad plkst. 08.00 izbraucām no Jēkabpils autoostas. Visi bijām satraukušies, jo nezinājām, kas mūs sagaidīs. Polijas pilsētā Vroclavā atbraucām vēlā vakarā.

13 Novembris (1) 13 Novembris 1 13 Novembris 2 13 Novembris 3

14. novembra rītā brauciens turpinājās, lai jau vakarā mēs ieraudzītu Strasbūru. Braucot cauri Vācijai, redzējām tās skaisto dabu - kalnainus apvidus, plašus, zaļus laukus un ciematiņus - un pārliecinājāmies par to, ka šī valsts tiešām ir zaļi domājoša - bieži redzējām vēja ģeneratorus un saules paneļus.

14 Novembris 14 Novembris 1 14 Novembris 2 14 Novembris 3

15. novembrī, otrdien, devāmies uz Eiropas Parlamentu Strasbūrā, mūsu šī brauciena svarīgāko galamērķi. Brauciens uz kādu no Eiropas Parlamentiem bija jau sen lolots un gaidīts sapnis, jo cītīgi strādājām Eiropas Parlamenta Vēstnieku skolā. ““Euroscola” sākās ar nelielu aprakstu par to, kādi ir deputātu pienākumi, strādājot šeit, Eiropas Parlamentā. Pēc tam varēja sākties debates, domu apmaiņa un jautājumi Parlamenta pārstāvjiem. Jautājumi un atbildes bija saistībā ar šī brīža aktuālāko problēmu - enerģijas krīzi Eiropā. Skolēniem tika dota iespēja izteikt savas domas un uzdot jautājumus saistībā ar tematu,” stāsta 11.c klases skolniece Žanete Ližbovska. Mūsu pieredze Strasbūrā bija ļoti vērtīga un nozīmīga, jo varējām runāt paši un  uzklausīt jauniešus arī no citām valstīm. Kad vārds tika dots Latvijas pārstāvjiem, jautājumu uzdeva Rīgas 25. vidusskolas skolēns Valters, jautājums tika formulēts šādi: “Mūs bažīgus dara tas, ka Baltijas valstīm ir kopīga robeža ar Krieviju. Kādas garantijas var sniegt Eiropas Savienība, lai Baltijas valstis pašreizējā situācijā justos droši?” Saņēmām atbildi, ka, “gadījumā, ja Krievija skars jebkuru Eiropas Savienības valsti, tā saņems vēl bargākus sodus un sankcijas”.

15 Novembris 15 Novembris 11 15 Novembris 22 15 Novembris 3

Izrādījās, ka strādāt kopā ir diezgan grūti, jo visi esam tik dažādi, tāpēc varējām izvērtēt arī to, cik grūti ir strādāt deputātiem, kuriem jāvienojas par kopīgu lēmumu, lai uzlabotu ES pilsoņu dzīvi. “Izjūtas pēc atrašanās pašā ES demokrātijas sirdī bija nepārprotami lieliskas. Tas man lika personīgi pārdomāt un izprast savus iepriekš veidotos secinājumus par ES un pat savu nākotnes karjeras izvēli,” saka Rihards Gailums, 11.c klases skolnieks. Ar savu pieredzi dalās arī 11.c klases skolniece Evelīna Pavloviča: “Piedalīties šajā “Euroscola” iniciētajā projektā bija patiesi vienreizēja pieredze. Bija iespēja ielūkoties vienā no Eiropas Parlamentiem, kas atradās nelielajā, bet īpašajā Francijas pilsētiņā - Strasbūrā. Eiropas Parlamenta apmeklējums, tā gaisotne un emocijas raisīja manī enerģiskumu un sparu domāt par ES svarīgākajiem jautājumiem un problēmām, piemēram, Krievijas uzsāktās agresijas dēļ radušās enerģijas krīzes prevenciju, jauniešu līdzdalību ES pilnveidei u.c. tēmām. Sajūtas, atrodoties galvenajā Parlamenta zālē un sēžot vienā no puscikla sēdvietām, bija aizraujošas, pat nedaudz sirreālas, zinot to, cik svarīgas personas ir te atradušās un pieņēmušas lēmumus.”

Pēc visiem pasākumiem Parlamentā  kopīgi devāmies apskatīt Strasbūras vecpilsētu. Tai ir ļoti interesanta vēsture, jo pilsētas arhitektūru veidojusi gan Vācija, gan Francija. ”Ne tikai Parlamenta galvenā ēka, bet arī pati pilsēta apbūra mani; vakarā dodoties ar tramvaju uz Strasbūras centru, vēl nenojautu, cik skaista tā ir, taču, ierodoties centrā un ieraugot Strasbūras katedrāli, ļāvos mirkļa radītajai burvībai. Mani fascinēja katedrāles gotiskais stils un apaļā loga roze, kas mirdzēja nakts gaismās,’’ stāsta Evelīna Pavloviča. Viņai nevar nepiekrist, tāpēc novēlu, lai katrs kaut reizi ieraudzītu Strasbūras katedrāli - tās monumentalitāti, greznību un apburošo skaistumu.

Strasbūra Strasbūra 1 Strasbūra 2 Strasbūra 3

16. novembrī apskatījām Elzasas reģionu. Apmeklējām Magino līniju - milzīgu franču nocietinājumu līniju -, ko viņi izbūvēja pirms Otrā pasaules kara. Varējām izvērtēt to, cik patiesībā grūti bija franču kareivjiem dzīvot pazemē gandrīz 5 gadus un tēmēt uz ienaidnieku, to neredzot. Pēc tam devāmies uz Vogēzu kalnu augstāko virsotni Le Grand ballon, no kura pavērās lieliski skati uz mežiem, laukiem un ciematiņiem. Tas nu gan bija īsts  pārbaudījums, jo vēja brāzmas gāza vai nost no kājām!  Izturējuši šo pārsimts metru kāpienu, pēcpusdienā braucām uz Kolmāru, pēc daudzu uzskatiem, romantiskāko un gleznaināko pilsētu Francijā.

16 Novembris 16 Novembris 1 16 Novembris 2 16 Novembris 3

17. novembrī atvadījāmies no Francijas un devāmies apskatīt Vācijas Dienvidrietumu daļu. Porsche muzejs Štutgartē bija mūsu pirmā pieturvieta. Tajā mēs ieraudzījām spīdīgas un jaudīgas Porsche mašīnas. Vairāki cilvēki izmantoja lielisko iespēju pašiem iesēsties kādā mašīnā un pasapņot par to, kā, matiem plīvojot, brauc ar pilnu jaudu caur pilsētām. Apmeklējām arī baroka laikā celtu  Ludvigsburgas pili. Kaut gan savulaik tajā neviens no galma negribēja apmesties, man tā šķita mājīgākā pils, kuru esmu apmeklējusi. Tā tiešām bija skaista, un katram dekora elementam bija kāda īpaša nozīme. Braucienu turpinājām uz Rotenburgu ob der Tauber - autentiski saglabājušos viduslaiku pilsētu, kas nav bijusi izpostīta karos. Šai pilsētai apkārt bija augsts mūris, kas to pasargāja no iebrukumiem, un bija daudz krāsainu, nelielu mājiņu, kas liek noprast - es te vēlētos atgriezties vēlreiz. Vakarā atbraucām uz Nirnbergu - pilsētu ar plašu vēsturi. Rotenberga ob der Tauber saglabājusies autentiska, taču Nirnberga Otrā pasaules kara laikā tika smagi iznīcināta. Tā ir dzimtā pilsēta gleznotājam Albrehtam Dīreram, komponistam Johanam Pahēlbelam u. c.

17 Novembris 17 Novembris 11 17 Novembris 22 17 Novembris 33

18. novembrī, Latvijas valsts svētku dienā, Vācija mūs sagaidīja ar elpu aizraujošām apskates vietām. Saksijas ainavas redzējām no Konigšteinas cietokšņa apbūves. Tāpat kā Latvijā, tā arī Vācijā sāka snigt sniegs, taču mēs tik un tā nolēmām apskatīt Bastejklintis. Ak, cik tas bija skaisti! Mēs visi tur jutāmies kā pasakā, jo ieraudzījām neaptveramu skaistumu Elbas krastos. Arī 12.b klases skolniece Jete Dzene atzīst, ka “visskaistākais apskates objekts bija Bastejklintis Vācijā, jo sniga sniegs un skats pavērās vēl jo skaistāks, bija iespēja uzņemt arī skaistas fotogrāfijas.’’ Kārtīgi izstaigājušies, atgriezāmies autobusā un vakarā jau bijām Polijas pilsētā Vroclavā.

18 Novembris 18 Novembris 1 18 Novembris 2 18 Novembris 3

Naktī uz 20. novembri veiksmīgi un iespaidiem bagāti atgriezāmies mājās.

20 Novembris 20 Novembris 1

Dalībnieku iespaidi:

D. v. Dace Druveniece: “Kad uzzināju, ka par centīgu darbošanos EP Vēstnieku skolu programmā esam pelnījuši braucienu uz Strasbūru, biju gan priecīga, gan apzinājos, ka gaida garš un arī nogurdinošs brauciens – lai apskatītu pēc iespējas  vairāk skaistu  vietu Eiropā, braucienā vēlams doties ar autobusu, nevis lidot. Organizējot un plānojot braucienu, sadarbojāmies ar Rīgas 25. vidusskolas kolēģiem – vēstures skolotāju Rudīti Liepiņu un d. v. IT jomā Tāli Meži - un Rīgas Hanzas vidusskolas vēstures skolotāju – mūsu gidu brauciena laikā Tomu Gulbi.  Pēc brauciena abas ar ģimnāzijas soc. pedagoģi  Anitu varam teikt, ka esam iepazinušas un ieguvušas lieliskus kolēģus – brauciena draugus! Ceļojums tiešām bija izdevies! Vislielāko prieku rada apziņa, ka esam sagādājuši iespēju jauniešiem iepazīt Eiropu! Un mūsu apvienotās grupas jaunieši brauciena laikā bija lieliski! Viss noritēja pēc plāna, draudzīgi komunicējot, citam citu pieskatot un atbalstot. Vairākos objektos saņēmām komplimentus, ka tik ieinteresētus un uzmanīgus klausītājus vietējie gidi sen nav redzējuši. Piemēram, Magino līnijas apskate 30m dziļumā zem zemes ilga trīs stundas, uzmanīgi sekojot aizrautīgā gida norādēm un stāstījumam. Pēc ceļojuma gandarīti ir gan skolēni, gan skolotāji – ko vairāk var vēlēties? Laikam var gan! - doties vēl kādā braucienā! 😊… Un nobeigumā noteikti jāsaka īpašs paldies skolēniem Elīzai Koļesinskai, Evelīnai Pavlovičai, Rihardam Gailumam un Diānai Mierturei par jo īpaši čaklu darbu pērn EP Vēstnieku skolas komandā! ”

Dace Druveniece Dace Druveniece 1 Dace Druveniece 2 Dace Druveniece 3

Skolotāja Anita Vanaga: “Paldies uzņēmīgiem un ieinteresētiem jauniešiem, kuri ar savu ieguldīto laiku un darbu bija nopelnījuši braucienu uz Strasbūru. Tā bija mazliet neticama sajūta, kad vari izstaigāt un darboties telpās, ko esi redzējis tikai TV ziņās. Aptvert, ka EP nav kaut kas nesasniedzams, tāls un nesaprotams. Ļoti novērtēju un izbaudīju apskates objektus, kas bija iekļauti ceļā. Grandiozi vēsturiski objekti, mīlīgas vecpilsētas (Kolmāra, Rotenburga, Strasbūra),  iespaidīgi dabas objekti (Vogēzu kalni, Bastejklintis), kas bagātināja ceļotāju zināšanas un iespaidu, atmiņu krātuves. Paldies visu skolu skolotājiem un jauniešiem par draudzīgu, patīkamu braucienu, lai citiem jauniešiem tas ir stimuls darboties un nopelnīt savu braucienu uz Strasbūru.”

Anita Vanaga Anita Vanaga 1 Anita Vanaga 2 Anita Vanaga 3
Jete Dzene1   Jete Dzene, 12.b: “Manuprāt, iespēja būt Eiropas Parlamentā un papildus vēl pavadīt laiku ar klasesbiedriem, iepazīt jaunus cilvēkus, uzzināt viņu viedokļus par dažādām svarīgām tēmām, apskatīt dažādus apskates objektus un vietas Eiropā bija lieliska. Kopumā šī bija izdevība uz kādu laiku “izrauties” no ikdienas, paplašināt savu redzesloku, pamēģināt ko jaunu, pabūt nekad iepriekš neapmeklētās vietās.
Rihards Gailums   Rihards Gailums, 11.c: “Neapšaubāmi, nogurdinošās stundas autobusā un agrie rīta skrējieni viesnīcās patiesi pārbaudīja katru no mums gan emocionāli, gan fiziski. Kopumā patiesi ļoti novērtēju šo iespēju gan apskatīt Eiropu, gan atrasties un piedalīties Eiropas parlamenta darba procesā. Emocijas un atmiņas par visu notikušo un redzēto vienmēr paliks manā sirdī, un es pasakos visiem gan par līdzdalību un sadraudzību, gan pasakos organizatoriem par krāšņi veidoto brauciena plānu un izpildi!”

Diāna Mierture, 12.b: “Man šis brauciens ļoti patika. Interesanti vēstures fakti, Eiropas Parlaments, viduslaiku pilsētiņas, gleznainas ainavas, sarunas ar draugiem un skolotājiem - tāds bija šis ceļojums. Paldies ikvienam, kas to padarīja tik skaistu un baudāmu!”

Diāna Mierture Diāna Mierture 1

Žanete Ližbovska, 11.c: “Visspilgtāk atmiņā ir palikusi pati Strasbūras pilsēta, Le Grand Ballon, “Porsche” muzejs Štutgartē un iespaidīgās, sniegotās Bastejklintis. Atmiņas par šo braucienu manā atmiņā paliks uz mūžu.”

Žanete Ližbovska Žanete Ližbovska 1

Artūrs Bārbals, 12.b: “Latvijā nesastopamas ainavas, pilis, kultūra, kas citiem ir ikdiena, dzirksteļoja manās acīs kā brīnums. Saviļņojums un prieks pavada mani vēl joprojām par uzzināto un redzēto.”

Artūrs Bārbals Artūrs Bārbals 11

Veronika Valaine, 12.b: “Lai gan arī ceļš bija ļoti garš, iespaidi bija neaprakstāmi, jo šis bija mans pirmais brauciens uz Eiropas valstīm. Eiropas Parlamentā bija ļoti interesanti satikties ar citu valstu pārstāvjiem un debatēt par enerģijas krīzi Eiropā, kā arī par citiem aktuāliem jautājumiem. Pēc Parlamenta apmeklēšanas devāmies apskatīt dažādus apskates objektus, taču visinteresantāk man šķita apskatīt skaistās Francijas pilsētiņas, kuras jau bija Ziemassvētku noskaņās, kā arī ļoti patika Bastejklintis, uz kurām bija tikko uzkritis pirmais sniedziņš. Neskatoties uz nepiemēroto apģērbu un auksto laiku, skati bija tiešām ļoti glīti un varēju tos no sirds izbaudīt.”

Veronika Valaine Veronika Valaine 1 Veronika Valaine 2
Elīza Koļesinska   Elīza Koļesinska, 12.b: “Šis pasākums bija interesants un izglītojošs, ar iespēju apskatīt  Strasbūras parlamenta ēku, galveno zāli, kā arī iepazīties ar Eiropas parlamenta dalībniekiem un viņu darba vietām. Bez parlamenta apmeklējuma bijām vēl dažādās skaistās vietās, piemēram, Strasbūras vecpilsētā, Kolmārā, Magino līnijā, Rotenburgā ob der Tauber, Bastejklintīs u. c. Varēju arī uzlabot savas fotografēšanas un orientēšanās prasmes, tāpēc ieguvu ko vairāk kā tikai atziņas no parlamenta sēdes. Paldies par šo iespēju!”

Liels paldies mūsu šī brauciena kolēģiem no Rīgas 25. vidusskolas, Salaspils 1. vidusskolas, gidam Tomam no Rīgas Hanzas vidusskolas, ģimnāzijas sociālajai pedagoģei Anitai Vanagai un direktora vietniecei Dacei Druveniecei, kuras vadībā ģimnāzija jau vairākus gadus darbojas EP Vēstnieku skolu programmā!

Saite uz brauciena atspoguļojumu videokolāžā: https://youtu.be/qkDFJvuvDos

braucēju vārdā, Diāna Mierture, JVĢ 12.b klases skolniece, EP Vēstnieku skolas komandas dalībniece