27
Apr
11.b saka demokrātijai – jā!
ivetao Īsā saite
1 Demokrātijā  

22. aprīlī  EP Vēstnieku skolas pārstāves - Elīza Koļesinska un Diāna Mierture - organizēja 11.b klasei galda spēles "DemokrātiJĀ!" norisi.

Spēles mērķis ir veidot savu valsti, izprast demokrātijas pamatelementu nozīmi, kā arī apzināties iespējas un riskus, kādus rada demokrātiska valsts pārvalde.

Spēles sākumā katra komanda nolēma par to, kāds būs viņu izveidotās valsts prioritārais pārvaldes elements, uz kura balstījās arī turpmākā savas valsts veidošana. Katra komanda izdomāja savas valsts nosaukumu un karogu, kas norādīja uz galveno valsts vērtību, un turpināja stiprināt savas valsts demokrātisko pamatu, taču neviena valsts nav ideāla, vai ne? Komandas izvilka riska kartīti, un ar jau esošajām demokrātiskajām vērtībām viņiem bija jāizdomā, kā cīnīties ar šī riska sekām (piemēram, ar diskrimināciju, dezinformāciju u.c.)

Svarīgākais šīs spēles elements bija diskusija. Pēc katra posma tika pārrunāti jautājumi par to, vai visi komandas dalībnieki piekrita izvēlētajiem elementiem un to secībai, tādā veidā parādot vienu no demokrātijas priekšrocībām – vārda brīvību. Kā arī kopīgi tika pārrunāta demokrātijas situācija Latvijā un kādi spēles elementi pamanāmi mūsu valsts pārvaldē.

2 Demokrātijā 3 Demokrātijā 4 Demokrātijā

Dalībnieku iespaidi:

Evelīna Taškāne: “Demokrātijas spēle bija ļoti interesanta un neparasta. Ļoti interesantā veidā tika pārbaudīts tas, cik labi mēs zinām, kas ir demokrātija, un mums bija iespēja arī izveidot savu valsti.”

Solveiga Lavrane: “Spēle ļoti labi atspoguļo demokrātijas pazīmes, iesaistot katra cilvēka viedokli. Spēles ietvaros, veidojot savu demokrātisku valsti, tika pielietota arī kreativitāte. Kopumā spēle bija ļoti interesanta un izglītojoša.”

Dana Atroščenkova: “Bija interesanti, jo varēju uzzināt vairāk par demokrātiju. Par elementiem, kas veido valsti, jo nebiju zinājusi, ka to ir tik liela daudzveidība.”

Roberts Ābols: “Man patika pasākums. Bija ļoti interesanti ieklausīties citu klasesbiedru domās par to, kādu valsti viņi uzskata par demokrātisku un kā veidot šo valsti.”

Spēles norise bija interesanta arī organizētājām, jo tā bija lieliska iespēja uzklausīt savu klasesbiedru domas par demokrātiskas valsts pamata izveidošanu un tā iespējamiem riskiem. Paldies 11.b par iesaistīšanos un aktīvu līdzdalību spēlē!

Jāpiebilst, ka vairākus spēles komplektus  skolai nopelnīja skolotāji Kārlis Klišāns un Dace Druveniece, piedaloties izglītojošā seminārā skolotājiem projekta “DemokrātiJĀ!” ietvaros. Paldies viņiem!

11.b klases vārdā, Diāna Mierture, EP Vēstnieku komandas pārstāve