Sākums Ziņas Notikumi
31
Mai
7.c klase par iespaidiem, “Skolas somas” ceļus staigājot
ivetao Īsā saite
7C  

Mēs, 7.c klase, 21.05.2021. ļāvāmies vilinājumam nokļūt I. Ziedoņa muzejā “Dzirnakmeņi” un izbaudīt nodarbību “Es un Imants Ziedonis”. Tik sen kopā nebijām nekur devušies, ka nebija svarīgi, kā. Piekritām arī interaktīvajai nodarbībai digitālajā vidē.

Lai piedzīvotu, tikām aicināti pirms tās iepazīties ar Imanta Ziedoņa vasarnīcu “Dzirnakmeņi”, kur pašlaik atrodas Imanta Ziedoņa muzejs. Tas bija iespējams, noskatoties 2015. gadā izveidoto dokumentālo filmu “Imants Ziedonis. “Dzirnakmeņi”, kas vēsta par Imanta Ziedoņa vasaras māju Murjāņos, par dzejnieka attiecībām ar dabu, izlaušanos un ceļu.

Tajā atainots viņa «epifānijas ar niedru jumtu» rašanās stāsts, notikumi “Dzirnakmeņos”,  kā arī daba Murjāņos. Un vigvams latviešu gaumē. Un paša dzejnieka vēlme: “Es gribu muzeju kā mūzu māju, kur cilvēki nāk pavadīt laiku attīstībā, jēgpilnās sarunās un jaunradot."

Ko mēs par to domājam tagad?

Kate: “Skolas somas projekta ietvaros mūsu klase apmeklēja attālināti Imanta Ziedoņa muzeju, paklausījāmies Sallijas stāstītajā, strādājām grupās un ievadā pildījām “kahoot” par iepriekš noskatīto video. Man ļoti patika kahoot, kas bija ievadā, bija iespēja pārliecināties, cik vērīgi skatījāmies filmu.

Patika, ka bija arī grupu darbs, uzdevumi sagādāja iespēju sadarboties, jo vienam tie nebija pa spēkam.

Ļoti patika, kā Sallija stāstīja, jo bija interesanti klausīties.  Vispār,  pirms nācu uz stundu, likās, ka nebūs tik interesanti, bet man ļoti patika, jo gan interesanti stāstīja, gan bija interesantas aktivitātes, gan arī uzzināju ko jaunu par Imantu Ziedoni un viņa muzeju.”

Nikola : “21.05., kad mēs virtuāli viesojāmies Imanta Ziedoņa muzejā Murjāņos, bija ļoti laba pieredze un daudz kas palika atmiņā. Ar  stāsti par šīs mājas būvēšanu. Šī bija kā interesanta ekskursija, tikai šoreiz ar datoriem. Man ļoti patika kahoot spēle. Tajā bija diezgan viegli jautājumi, protams, uz tiem bija vieglāk atbildēt tikai tad, ja bija noskatīta filmiņa.

Es biju domājusi, ka būs garlaicīgs pasākums, jo datorā to būs grūti izbaudīt, bet pēc šī nelielā pasākuma es aizgāju ar prieku un smaidu sejā. Ja šāds pats pasākums būs citām klasēm, es iesaku ierasties ar iespēju ieslēgt kameru un mikrofonu. Ar izlasītu kādu Imanta Ziedoņa grāmatu un ar noskatītu doto filmu par Imantu Ziedoni.”

Ričards: “Šajā Raiņa muzejā bija lieliski,  un arī gide bija jauka. Bija jāveic dažādi uzdevumi, viens no tiem bija pēc filmas noskatīšanās. Tālāk sekoja uzdevums grupās atrast vēl vienu mājas iemītnieku, tas nebija viegli, jo šis iemītnieks bija jāatrod pēc norādījumiem. 3. uzdevums bija paņemt grāmatu un atrast kaut ko no šīs grāmatas par sevi, tas man likās interesanti. Kopumā man viss patika.”

Elizabete: “Man patika šāda veida nodarbība, bija interesanti.Bija ļoti patīkama nodarbība. Biju pārsteigta, cik labi ir izveidota virtuālā tūre Imanta Ziedoņa muzejā. Vēl jaunums man bija par lāci Andreju.”

Diāna: “Man ļoti patika, bija jauki redzēt klasesbiedrus un kopā meklēt atbildes, parunāt.Man pēc šīs stundas parādījās vēlme vairāk izpētīt Imantu Ziedoni un viņa darbus, ko noteikti arī darīšu.”

Digna: “Paldies, tā bija jauna pieredze.Man patika, lika padomāt par dabu, mieru un Ziedoni. Sapratu, ka vēlos aizbraukt uz Murjāņiem arī dzīvē.”

Nodarbības gaitā katram skolēnam, lasot kādu darbu, bija jāatrod atbilde uz jautājumiem:

Kas tu esi?

No tu esi cēlies?

Kam tu esi pateicīgs?

Ko tu kop?

Ar ko kopā tu esi pats?

Kur tu vari to visu vislabāk paveikt?

Kā tevi sauc citi?

Mēs lasījām I. Ziedoņa darbus vai kādu citu grāmatu un tajās atradām atbildes uz jautājumiem, ko ļoti labi varēja sasaistīt ar savu dzīvi.  Iepazīstinājām citus ar atrasto atbildi un savu pamatojumu. Klasesbiedru teiktais rosināja ieklausīties, domāt līdzi, citādi iepazīt klasesbiedru domu pasauli. 

Jautājumi  atbilst latviešu valodas locījumiem. Tāpēc pēc nodarbības tikām aicināti noskatīties filmu “Portrets locījumos”.

Noslēgumā saņēmām ceļavārdus: katru dienu atrast 10 minūtes, kuras veltīt sev, lai uzlādētu savu iekšējo bateriju – vai nu ar grāmatu, vai ar dziesmu, vai pastaigās.

8. klasē lasīsim Ziedoņa dzeju un epifānijas. Iespējams, jau vasarā ieskatīties Ziedoņa grāmatās rosinās tieši pieredzētā interaktīvā nodarbība. Tas bija ceļš pie dzejnieka, ceļš sevī, ceļš telpā, ceļš vidē…

Klasesbiedru un muzeja sniegto informāciju kopā salika Kate Dreimane